top of page
  • Zdjęcie autoramartasiezmienia

CIASTO JOGURTOWO - WANILIOWE


Ciasto jogurtowe - słodkie, delikatne, z moim ulubionym waniliowym posmakiem. Nie zawiera cukru i mąki pszennej. Przygotowuje się je szybko w jednej misce za pomocą miksera. I to jest jego wielki atut. A do tego jest proste, bo u mnie nie sprawdzają się skomplikowane ciasta - przynajmniej na razie. Mistrzem cukierniczym nie jestem, a słodkie lubię ;) Ciasto musi być łatwe, żeby się udało ;)

Już od dawna "chodziło" za mną coś słodkiego i stąd się wziął pomysł na to ciasto. Przepis na oryginalną wersję tego "jogurtowca" jest od mojej mamy, ale zmodyfikowałam go trochę na moje potrzeby. Mama robiła jogurtowo - cytrynowe z lukrem, cukrem i mąką pszenną. Było na prawdę cudowne i niebiańsko dobre. Ja zrobiłam wersję ciasta jogurtowego z wanilią, mąką kokosową i ryżową, budyniem, słodzikiem, a dla urozmaicenia dodałam truskawki mrożone. Dzięki temu było wilgotne w środku). Na koniec polałam je musem truskawkowym (zamiast lukru). Zresztą... Sprawdźcie sami, że smakuje wyśmienicie :)

SKŁADNIKI:

  • 300g jogurtu naturalnego

  • 280g mąki ryżowej

  • 120g odtłuszczonejmąki kokosowej

  • 85g mąki ziemniaczanej

  • 64g budyniu waniliowego bez cukru (ja użyłam dużej porcji od Delecty)

  • 2 płaskie łyżeczki sody

  • 4 jajka

  • słodzidło (ja miałam w domu tylko słodzik, więc go dodałam, ale może być też syrop z agawy, ksylitol, erytrytol)

  • aromat waniliowy

  • 6 łyżek oleju kokosowego

  • 1 duże jabłko

  • 200g mrożonych truskawek (może być więcej)

  • cynamon do posypania

  • mleko (do uzyskania właściwej konsystencji)

PRZYGOTOWANIE:

  • Jogurt zmiksuj z aromatem, jajkami i słodzidłem. Na koniec dodaj olej kokosowy

  • W drugiej misce połącz mąkę i sodę. Dodawaj je stopniowo do powstałej masy (cały czas miksuj!). Jeśli konsystencja będzie "kluchowata" dolej mleka, aż uzyskasz zwartą masę.

  • Na koniec dodaj pokrojone truskawki

  • Jabłko obierz i pokrój na plasterki. Ułóż je na wierzchu ciasta. Jak nie masz truskawek, jabłka możesz dodać również do środka ciasta.

  • Piekarnik ustaw na grzanie góra - dół na 200 stopni

  • Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia i przelej do niej ciasto.

  • Na górze ciasta ułóż pokrojone jabłka i posyp cynamonem

  • Ciasto wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz ok. 45 minut.

PROPOZYCJA PODANIA:

Ja podałam z musem truskawkowym, ale można też podać z sosem waniliowym (jogurt naturalny z wanilią) lub polać gorzką czekoladą.

DEGUSTACJA:

My już zjedliśmy po kawałku i było smaczne. Mój A. dostał z serduszkiem :) i wziął sobie dokładkę. Ja niestety skończyłam na jednej porcji, bo przecież makro musi się zgadzać :) Ale będę miała na jutro :)

Porcji wyszło 13

MAKRO:

1 porcja - ok. 236 kcal białka - 7g tłuszcze - 8g

węglowodany - 34g

SMACZNEGO!!! Mam nadzięję, że będzie Wam smakowało :)

76 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page